سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیزر Co2 Fractional

می توان از لیزر Co2 Fractional برای درمان چین و چروک، اسکار آکنه، سایر انواع اسکار (از جمله اسکارهای سوختگی)، رنگدانه های پوست و زردی پوست استفاده کرد این دستگاه به سفت شدن پوست نیز کمک می کند. همچنین می توان از آن برای درمان نواحی غیر از صورت مانند دست، گردن و سینه استفاده کرد.

روش کار لیزر co2 فرکشنال

روش کار این لیزر به این صورت است که پرتوهای لیزر را با طول موج های مشخص به لایه ی اپیدرم و درم پوست می فرستد. لیزر فرکشنال، سطح پوست را با ایجاد هزاران ستون اشعه که بسیار ظریف هستند هدف قرار می دهد. به هر یک از ستونهای اشعه لیزر MTZ یا Microthermal treatment zone گفته می شود.

لیزرفرکشنال حد واسط لیزرهای تخریبی (ablative) و غیرتخریبی (nonablative) است و فقط بخشی از پوست تحت تأثیر اشعه قرار می گیرد. در حالیکه لیزرهای تخریبی فقط روی اپیدرم پوست و لیزرهای غیر تخریبی فقط روی لایه ی درم پوست مؤثر است، لیزر فرکشنال همزمان روی اپیدرم ودرم اثر می گذارد. در واقع لیزر فرکشنال CO2 نوعی لایه برداری عمیق از پوست و در نهایت پاکسازی آن از تیرگی ها و پوست مرده غیرقابل ترمیم است و امکان بازسازی و ترمیم پوست را به همراه دارد.

 

لیزر Co2 روش غیر جراحی

از سال 1995 تا به امروز Co2 معمولی بهترین روش غیر جراحی ، برای زدودن چروک های پوستی و صاف نمودن چاله های صورت به حساب می ‏آمد. لیزر Co2 معمولی توان این را دارد تا جوانی منحصر به فردی به صورت فرد بخشیده و پوست را بسیار مقاوم و مسطح ‏کند.

اما عوارض آن غیرقابل انکار است چراکه طولانی بودن مدت التیام پوست به 2 هفته نیز می رسد. رنگ سرخ پوست تا یک الی دو هفته به جا می‏ ماند.

تاثیرات لیزر co2 فرکشنال بر پوست

تاثیرات این روش را می‌توان در 3 مورد زیر خلاصه کرد:

بهبود بافت و رنگ پوست: اگر به دنبال داشتن پوستی صاف‌ و یکرنگ هستید، لیزر CO2 فرکشنال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. اصلاح آسیب‌های ناشی از اشعه UV آفتاب و جای زخم و اسکار از جمله تاثیرات این لیزر است.

رفع خطوط و چین و چروک‌ها: برای درمان چین و چروک‌های ظریف و کم عمق صورت می‌توان از این روش استفاده کرد. این لیزر می‌توان باعث تحریک کلاژن سازی شود. کلاژن‌ها پروتئین‌هایی هستند که در بافت پوست باعث قوام و زیبایی آن می‌شوند.

برداشت ضایعات سطحی و عمقی پوست: برخی از انواع زگیل (کراتوزها)، لتینگوها (خال‌های قهوه‌ای رنگ ناشی از پیری یا آسیب نوری)، کارسینوم‌های سطحی و دیگر ضایعات پوستی که عمق زیادی نداشته باشند، با استفاده از این لیزر درمان می‌شوند.

 

کاربردهای درمانی و زیبایی لیزر co2 فرکشنال

اگر از هر کدام از مشکلات زیر رنج می‌برید، این لیزر می‌تواند به شما کمک کند:

آسیب‌های نوری: هرگونه آسیب پوستی که در نتیجه‌ی تابش پرتوی UV آفتاب یا سولاریوم باشد؛ مثل هایپرپیگمنتیشن (لکه‌های تیره‌ی پوست)

چین و چروک‌ها

جای زخم یا اسکار ناشی از آسیب‌ها، جوش‌ها و آکنه‌ها

شل شدگی و افتادگی پوست

تلانژکتازی: ضایعات عروقی پوست که در اثر گشاد شدن مویرگ‌ها ایجاد می‌شوند

ضایعات خوشخیم روپوستی (اپی‌درمی)

کی‌لیت (التهاب لب) ناشی از آسیب نوری

کراتوزها یا زگیل‌های ناشی از آسیب نوری

رینوفیما (بزرگ و گوشتی شدن بینی ناشی از بیماری روزاسه)

 

آشنایی با فناوری و نحوه کار تکنولوژی co2

از سال‌ها پیش استفاده از لیزر دی اکسید کربن برای درمان استفاده می‌شود. CO2 فرکشنال را می‌توان نسل جدید لیزرهای دی اکسید کربن (لیزر فرکشنال دی اکسید کربن) به حساب آورد. لیزر سی او دو با استفاده از انرژی نوری بسیار کوتاه پالس (UltraPulsed) کار می‌کنند. با توجه به کوتاه بودن پالس لیزر، آسیب‌ها و عوارض استفاده از لیزر co2 به حداقل کاهش می‌یابد.

 

چهار مد مختلف لیزر فرکشنال؛ طول موج لیزر co2

در لیزر سی او دو فرکشنال، از گاز دی اکسید کربن به‌عنوان ماده فعال استفاده می‌شود. این لیزرها طول موج 10600 نانومتر را ساطع می‌کند. با توجه به جذب مناسب آب در این طول موج، آب کروموفر مورد نظر بوده که لیزر فرکشنال را در گروه لیزرهای لایه‌بردار (Ablative) قرار می‌دهد. امروزه لیزرهای Co2 به‌صورت چهار مُد Super Pulse، CW با پهنای پالس در حد میلی‌ثانیه (Continuous Wave)، Ultra Pulse پهنای پالس در حد میکروثانیه و در نهایت مُد فرکشنال (Fractional) به صورت تخصصی توسط متخصصان استفاده می‌شود.

 

مراقبت‌های بعد از لیزر co2 فرکشنال؛ دوری از نور آفتاب برای رسیدن به نتیجه مطلوب

برای اینکه بهترین نتیجه در هنگام استفاده از لیزر سی او دو فرکشنال حاصل شود، 5 پیشنهاد داریم. تجربه سال‌ها حضور آریا لیزر پاسارگاد در صنعت فروش دستگاه لیزر پشتوانه این پیشنهادات است و رعایت آن‌ها به درمان بهتر کمک می‌کند:

 

پیش از انجام لیزر فرکشنال co2 از حضور مستقیم در معرض نور خورشید و استفاده از لوازم برنزه‌کننده پرهیز کنید.

در صورت استفاده از کرم‌های ضد پیری، یک ماه پیش از co2 لیزر، استفاده از این مواد را قطع کنید.

معمولاً پس از لیزر co2، محل درمان قرمز و متورم می‌شود. نگران این موضوع نباشید! با گذشت چند ساعت این قرمزی و التهاب برطرف خواهد شد.

حداقل تا یک هفته پس از لیزر فرکشنال در معرض نور خورشید قرار نگیرید و از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

در صورت التهاب پوستی و قرمز بودن محل لیزر co2، به‌هیچ‌وجه به کندن یا خاراندن پوست نپردازید. این کار با بیشتر کردن التهاب پوست، باعث ایجاد عوارض نامطلوب دیگری نیز خواهد شد. پیروی از نسخه پزشک و طی کردن دوره نقاهت نیز از جمله مراقبت‌های پس از لیزر سی او دو فرکشنال است.